Sayın Üyemiz,
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından 29.04.2021 tarihinde (bugün) yayımlanan "Görev Belgesi Düzenlenmesi" konulu Genelge kapsamında;
Tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği bildirilmektedir.
Üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince düzenlenen tüm belgelerin geçerliliği 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edilmektedir.
29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunması gerektiği belirtilmektedir. Görev belgesi başvurusunda bulunan kişilerin sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu işyeri sicil numarası belirleneceği ve iş yerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edileceği iletilmektedir.
İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacağı bildirilen bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenleneceği belirtilmektedir.
Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısının başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesin formunun manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebileceği iletilmektedir.
Düzenlenen görev belgesinin, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacağı ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edileceği, e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgelerinin eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletileceği, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacağı belirtilmektedir.
Bilgilerinize sunarım.
Saygılarımla,
Mustafa KALYONCU
Genel Sekreter
EK-1: Görev Belgesi Formu
EK-2: Genelge