Sayın Üyemiz,
EBSO KOBİ OKULU eğitim programı kapsamında, Türkiye Kalite Derneği (KALDER) İzmir Şubesi ile yapılan işbirliği neticesinde planlanan “Hata Türleri ve Etkileri Analizi (FMEA) Eğitimi”; 05 Aralık 2024 Perşembe günü 09.30-16.30 saatleri arasında, KALDER İzmir Şubesi’nde yüz yüze yapılacaktır.
Eğitim sonunda katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Eğitime katılmak isteyen üyelerimizin başvurularını en geç 02 Aralık 2024 tarihi mesai bitimine kadar http://www.ebso.org.tr/tr/kobiokulu linkinde ilgili eğitimin içerisine yapmaları ve eğitim ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunu meskom@ebso.org.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.
Eğitim programı aşağıda yer almakta olup, konuyu bilgilerinize sunarım.
Saygılarımla,
Mustafa KALYONCU
Genel Sekreter
EĞİTİM YERİ:
Türkiye Kalite Derneği İzmir Şubesi
https://maps.app.goo.gl/S8pQLCHGrPg5jriu9
NOT: Katılım 16 kişi ile sınırlı olup; katılımcılar başvuru sırasına göre belirlenecektir. 5 kişinin altında katılım olması durumunda eğitim açılmayacaktır.
Eğitim Ücreti: 2500-TL (KDV Dahil).
Eğitim Ücretinin IBAN Numarası: TR 33 0001 5001 5800 7301 4457 19 ile Ege Bölgesi Sanayi Odası Vakfı (EBSOV) İktisadi İşletmeleri Vakıfbank Kemeraltı Şubesi (Şube Kodu:0015) katılımcı ismi ve firma adı belirtilerek yatırılması gerekmektedir. İlgili banka dekontunu meskom@ebso.org.tr e-posta adresine gönderen katılımcılar için KESİN KAYIT yapılacaktır. Banka dekontunu gönderdikten sonra lütfen 0232 455 29 45 numaralı telefondan dekontun ulaştığına dair teyit alınız.
Eğitmen: Dilara KARAÇOBAN
Eğitim İçeriği:
FMEA nedir? Neden gereklidir?
• Tarihsel gelişim
• FMEA’nın amaçları ve yararları
• FMEA türleri, Tasarım FMEA
• Tasarım FMEA'nın Proses FMEA'ya aktarılması
• PFMEA amacının belirlenmesi ve çalışma ekibinin oluşturulması
• PFMEA için önemli dokümanlar
• Gerçekleşme aşamaları
• Proses fonksiyonlarının belirlenmesi
• Fonksiyon özellik matrisinin oluşturulması
• Hata türünün tanımlanması
• Etkinin tanımlanması
• Sebeplerin tanımlanması
• Hata/sebep olasılığı
• Kontrol önlemlerinin tanımlanması
• Hatanın keşfedilebilirliği
• Risk önceliği
• Önerilen iyileştirmeler
• Düzeltici önlemlerin alınması ve gerçekleştirilmesi
• PFMEA’nın gözden geçirilmesi
• Süreç akış şemalarının oluşturulması
• Vaka çalışmaları
Kimler Katılmalı;
FMEA ekiplerinde yer alan, proses, tasarım, müşteri şikayetleri süreçlerinde görev alan her kademe çalışanlar.
Eğitimin Çıktısı:
Bir ürünün müşteriye gitmeden önce prosesten kaynaklanan hataların, problemlerin ve sebeplerinin değerlendirilmesi ve bunların meydana gelme şansını azaltacak veya ortadan kaldıracak faaliyetlerin belirlenmesini ve bu işlemlerin yazılı hale getirilmesini sağlayan bir mühendislik tekniği olan PFMEA’nın uygulama düzeyinde anlaşılması.