EBSO KOBİ OKULU İHRACATTA ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA STRATEJİSİ-ARALIK 2020


Kurum:EBSO KOBİ OKULU&KALDER

Tarih:11 Aralık 2020, Cuma

Saat:10.00-16:00

Fiyat:175 TL

 

Sayın Üyemiz,

EBSO KOBİ OKULU eğitim programı kapsamında, Türkiye Kalite Derneği (KALDER) İzmir Şubesi ile yapılan işbirliği neticesinde planlanan "İHRACATTA ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA STRATEJİSİ”   konulu eğitim; 11 Aralık 2020 Cuma günü 10:00-16:00 saatleri arasında, online olarak zoom uygulaması üzerinden yapılacaktır.

Eğitim sonunda katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Eğitime katılmak isteyen üyelerimizin başvurularını en geç 09.12.2020 Çarşamba günü saat 17.00’ye kadar http://www.ebso.org.tr/tr/kobiokulu linkinde ilgili eğitimin içerisine yapmaları ve eğitim ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunu seniha.aslan@ebso.org.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.

Eğitim programı aşağıda yer almakta olup, konuyu bilgilerinize sunarım.

Saygılarımla,

 

Mustafa KALYONCU

Genel Sekreter

EKLER: Eğitim programı, eğitmen özgeçmişi

NOT: Katılım 30 kişi ile sınırlı olup; katılımcılar başvuru sırasına göre belirlenecektir. 8 kişinin altında katılım olması durumunda eğitim açılmayacaktır.

Eğitim Ücreti 175-TL (KDV Dahil). Eğitim ücretinin IBAN Numarası: TR 33 0001 5001 5800 7301 4457 19 ile Ege Bölgesi Sanayi Odası Vakfı (EBSOV) İktisadi İşletmeleri Vakıfbank Kemeraltı Şubesi (Şube Kodu:0015) eğitim adı ile katılımcı ismi ve firma adı belirtilerek yatırılması gerekmektedir. İlgili banka dekontunu 0232 483 29 26 nolu faksa veya seniha.aslan@ebso.org.tr e-posta adresine gönderen katılımcılar için KESİN KAYIT yapılacaktır. Banka dekontunu gönderdikten sonra lütfen 0232 455 29 72 numaralı telefondan dekontun ulaştığına dair teyit alınız.

EĞİTİMİN AMACI:

İhraç edilecek ürünün, hedef ülkelerin, pazarlama argümanlarının belirlenmesi ile ilgili süreci kapsayan tüm kavram ve detayların analiz edilmesi

EĞİTİMİN HEDEF KİTLESİ:

İhracata yeni başlayacak olanlar ile firmaların ihracat satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları.

İÇERİK

ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ

ULUSLARARASI PAZARLAMA VE İHRACAT İLİŞKİSİ

PAZARLAMA KAVRAMI VE PAZARLAMA KARMASI 

İHRACATTA PAZAR ARAŞTIRMASI 

İhracat Ülkesinin İhracat Pazar Potansiyelinin Tahmini

Pazara Giriş 

Pazar Büyüklüğü, Biçimi ve Gelişimi 

Tüketim 

Talep 

Pazarın Bölümlendirilmesi 

Rekabet

Fiyatlar 

ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ METODUNA GÖRE İHRACAT ÇEŞİTLERİ

PAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLER 

Taşıma Sistemi 

Satış ve Dağıtım Kanalları 

Hizmetler 

Reklam Satış ve Promosyonlar 

Fiyatlama

ULUSLARARASI PAZARDA MÜŞTERİ BULMA 

İHRACATA GİRİŞ

* İhracat Yapma Kararı Verilirken Neleri Dikkate Almalıyız?

* İhracat Stratejisini Nasıl Oluşturmalıyız?

İHRACATTA PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR?

* İhracatta Pazar Araştırmasının Adımları

Amacın Belirlenmesi,

Ürünlerin Sınıflandırılması,

Gerekli Verilerin Belirlenmesi, Toplanması ve Değerlendirilmesi

* Masa Başı Araştırma

* Alan Araştırması  

PAZAR ANALİZLERİ VE DEĞERLENDİRMELERİ NASIL YAPILIR?

* Hedef Pazar Seçimi

* Müşteri için Değer Yaratma

* Hedef Pazara Yönelik Pazarlama Stratejilerinin Oluşturulması (4P)

Hedef Pazara Uygun Ürünün Belirlenmesi

Hedef Pazar Bölümüne Uygun Fiyat Teklifinin Hazırlanması

Hedef Pazar Bölümüne Uygun Dağıtım Kanalının Seçilmesi

Hedef Pazar Bölümüne Uygun Tanıtım ve Pazarlama Faaliyetleri

*Hedef Pazarın Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi

*Hedef Pazarlar için Fiyat Stratejisinin Oluşturulması

* Pazar Araştırması Ve Pazara Giriş Faaliyetlerine İlişkin Destekler

YURTDIŞI PAZARLARDA MÜŞTERİ BULMA TEKNİKLERİ NELERDİR?

* Yurtdışı Pazarlarda Müşteri Bulmada Kullanılan Ana Yöntemler

* Yurtdışı Pazar Araştırmasında İnternetin Etkin Kullanımı, Yararlanılabilecek Siteler (uygulama örnekleri ile)

* Müşteri Tanıma ve Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Rekabet Analizi

 

KİŞİSEL BİLGİLER

Ad ve Soyadı:

Emel ALTINBAŞ

Mesleği:

Dış Ticaret Eğitmen &Danışman

Yabancı Dil Durumu:

İngilizce

 

ÖĞRENİM DURUMU

 

Okul Adı

Mezuniyet Yılı

Ön Lisans / Lisans:

Ege Üniversitesi İİBF- İşletme

2005

 

İŞ TECRÜBESİ

Başlangıç – Bitiş Tarihi

(Yeniden eskiye doğru)

Kurum Adı

 

Sektörü

 

Görevi

 

Ana Sorumluluk Alanları

2017-…

Yüksel Akademi

Eğitim

Dış Ticaret Eğitmen & Danışman

 

2005-2017

Şermet İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.

Seramik

Dış Ticaret İş Geliştirme

Kasım 2005-Kasım 2006 İthalat sorumlusu, Aralık 2006-Haziran 2009 Tedarik zinciri uzmanı, Temmuz 2009-Temmuz 2017 İş Geliştirme Müdürü

 

ALINAN EĞİTİMLER

Eğitim Adı

Kurum Adı

Eğitim Tarihi

Kuru Meyve İhracatında Kritik Kalite Parametreleri

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

İhracatta Navlun Desteği

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

Kur Riski Eğitimi

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

İhracatta Gümrük Mevzuatı

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

KOSGEB Girişimcilik Eğitimi-İŞKUR-5 Gün

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

Dış Ticaret Semineri

İ Akademi

2019

Dış Ticaret Bilgilendirme Seminerleri

İzmir Ticaret Odası

2019

İhracat Stratejisi Geliştirme

Ege İhracatçı Birlikleri

2019

Serbest Ticaret Anlaşmaları ve Dahilde İşleme Rejimi Kapsamında Telafi Edici Vergi Uygulamaları

Ege İhracatçı Birlikleri

2018

Dış Ticaret İstihbaratı ile Hedef Pazar Seçimi

Ege İhracatçı Birlikleri

2018

İhracatta Tahsilat Riski, Sevk Sonrası Eximbank ve Faktoring Fonlama İmkanları

Ege İhracatçı Birlikleri

2018

 

VERİLEN EĞİTİMLER

Eğitim Adı

Kurum Adı

Eğitim Tarihi

Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma

Genel Katılım

2017

İhracatta Finansal Riskler (Ödeme ve Teslim Şekillerinde Risk ve Maliyet Analizi)

Genel Katılım

2018

İhracat ve İthalatta Maliyet Unsurları ve Yönetimi

Türk Tuborg A.Ş.

2018

Hızlandırılmış Dış Ticaret Uzmanlığı

Genel Katılım

2018

 

KATILIM FORMU: 11 Aralık 2020, Cuma *10.00-16:00 *Dış Mekan


 

 

 

 

 

Şifremi hatırlat


Lütfen mail adresinizi veya firma sicil numarasını giriniz.

Not: spam maillerinizide kontrol ediniz.