Sayın Üyemiz,
EBSO KOBİ OKULU eğitim programı kapsamında, Türkiye Kalite Derneği (KALDER) İzmir Şubesi ile yapılan işbirliği neticesinde planlanan "İHRACATTA ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA STRATEJİSİ” konulu eğitim; 11 Aralık 2020 Cuma günü 10:00-16:00 saatleri arasında, online olarak zoom uygulaması üzerinden yapılacaktır.
Eğitim sonunda katılımcılara katılım belgesi verilecektir. Eğitime katılmak isteyen üyelerimizin başvurularını en geç 09.12.2020 Çarşamba günü saat 17.00’ye kadar http://www.ebso.org.tr/tr/kobiokulu linkinde ilgili eğitimin içerisine yapmaları ve eğitim ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunu seniha.aslan@ebso.org.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.
Eğitim programı aşağıda yer almakta olup, konuyu bilgilerinize sunarım.
Saygılarımla,
Mustafa KALYONCU
Genel Sekreter
EKLER: Eğitim programı, eğitmen özgeçmişi
NOT: Katılım 30 kişi ile sınırlı olup; katılımcılar başvuru sırasına göre belirlenecektir. 8 kişinin altında katılım olması durumunda eğitim açılmayacaktır.
Eğitim Ücreti 175-TL (KDV Dahil). Eğitim ücretinin IBAN Numarası: TR 33 0001 5001 5800 7301 4457 19 ile Ege Bölgesi Sanayi Odası Vakfı (EBSOV) İktisadi İşletmeleri Vakıfbank Kemeraltı Şubesi (Şube Kodu:0015) eğitim adı ile katılımcı ismi ve firma adı belirtilerek yatırılması gerekmektedir. İlgili banka dekontunu 0232 483 29 26 nolu faksa veya seniha.aslan@ebso.org.tr e-posta adresine gönderen katılımcılar için KESİN KAYIT yapılacaktır. Banka dekontunu gönderdikten sonra lütfen 0232 455 29 72 numaralı telefondan dekontun ulaştığına dair teyit alınız.
EĞİTİMİN AMACI:
İhraç edilecek ürünün, hedef ülkelerin, pazarlama argümanlarının belirlenmesi ile ilgili süreci kapsayan tüm kavram ve detayların analiz edilmesi
EĞİTİMİN HEDEF KİTLESİ:
İhracata yeni başlayacak olanlar ile firmaların ihracat satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları.
İÇERİK
ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ
ULUSLARARASI PAZARLAMA VE İHRACAT İLİŞKİSİ
PAZARLAMA KAVRAMI VE PAZARLAMA KARMASI
İHRACATTA PAZAR ARAŞTIRMASI
İhracat Ülkesinin İhracat Pazar Potansiyelinin Tahmini
Pazara Giriş
Pazar Büyüklüğü, Biçimi ve Gelişimi
Tüketim
Talep
Pazarın Bölümlendirilmesi
Rekabet
Fiyatlar
ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ METODUNA GÖRE İHRACAT ÇEŞİTLERİ
PAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLER
Taşıma Sistemi
Satış ve Dağıtım Kanalları
Hizmetler
Reklam Satış ve Promosyonlar
Fiyatlama
ULUSLARARASI PAZARDA MÜŞTERİ BULMA
İHRACATA GİRİŞ
* İhracat Yapma Kararı Verilirken Neleri Dikkate Almalıyız?
* İhracat Stratejisini Nasıl Oluşturmalıyız?
İHRACATTA PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR?
* İhracatta Pazar Araştırmasının Adımları
Amacın Belirlenmesi,
Ürünlerin Sınıflandırılması,
Gerekli Verilerin Belirlenmesi, Toplanması ve Değerlendirilmesi
* Masa Başı Araştırma
* Alan Araştırması
PAZAR ANALİZLERİ VE DEĞERLENDİRMELERİ NASIL YAPILIR?
* Hedef Pazar Seçimi
* Müşteri için Değer Yaratma
* Hedef Pazara Yönelik Pazarlama Stratejilerinin Oluşturulması (4P)
Hedef Pazara Uygun Ürünün Belirlenmesi
Hedef Pazar Bölümüne Uygun Fiyat Teklifinin Hazırlanması
Hedef Pazar Bölümüne Uygun Dağıtım Kanalının Seçilmesi
Hedef Pazar Bölümüne Uygun Tanıtım ve Pazarlama Faaliyetleri
*Hedef Pazarın Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi
*Hedef Pazarlar için Fiyat Stratejisinin Oluşturulması
* Pazar Araştırması Ve Pazara Giriş Faaliyetlerine İlişkin Destekler
YURTDIŞI PAZARLARDA MÜŞTERİ BULMA TEKNİKLERİ NELERDİR?
* Yurtdışı Pazarlarda Müşteri Bulmada Kullanılan Ana Yöntemler
* Yurtdışı Pazar Araştırmasında İnternetin Etkin Kullanımı, Yararlanılabilecek Siteler (uygulama örnekleri ile)
* Müşteri Tanıma ve Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Rekabet Analizi
KİŞİSEL BİLGİLER
Ad ve Soyadı:
|
Emel ALTINBAŞ
|
Mesleği:
|
Dış Ticaret Eğitmen &Danışman
|
Yabancı Dil Durumu:
|
İngilizce
|
ÖĞRENİM DURUMU
|
Okul Adı
|
Mezuniyet Yılı
|
Ön Lisans / Lisans:
|
Ege Üniversitesi İİBF- İşletme
|
2005
|
İŞ TECRÜBESİ
Başlangıç – Bitiş Tarihi
(Yeniden eskiye doğru)
|
Kurum Adı
|
Sektörü
|
Görevi
|
Ana Sorumluluk Alanları
|
2017-…
|
Yüksel Akademi
|
Eğitim
|
Dış Ticaret Eğitmen & Danışman
|
|
2005-2017
|
Şermet İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
|
Seramik
|
Dış Ticaret İş Geliştirme
|
Kasım 2005-Kasım 2006 İthalat sorumlusu, Aralık 2006-Haziran 2009 Tedarik zinciri uzmanı, Temmuz 2009-Temmuz 2017 İş Geliştirme Müdürü
|
ALINAN EĞİTİMLER
Eğitim Adı
|
Kurum Adı
|
Eğitim Tarihi
|
Kuru Meyve İhracatında Kritik Kalite Parametreleri
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
İhracatta Navlun Desteği
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
Kur Riski Eğitimi
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
İhracatta Gümrük Mevzuatı
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
KOSGEB Girişimcilik Eğitimi-İŞKUR-5 Gün
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
Dış Ticaret Semineri
|
İ Akademi
|
2019
|
Dış Ticaret Bilgilendirme Seminerleri
|
İzmir Ticaret Odası
|
2019
|
İhracat Stratejisi Geliştirme
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2019
|
Serbest Ticaret Anlaşmaları ve Dahilde İşleme Rejimi Kapsamında Telafi Edici Vergi Uygulamaları
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2018
|
Dış Ticaret İstihbaratı ile Hedef Pazar Seçimi
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2018
|
İhracatta Tahsilat Riski, Sevk Sonrası Eximbank ve Faktoring Fonlama İmkanları
|
Ege İhracatçı Birlikleri
|
2018
|
VERİLEN EĞİTİMLER
Eğitim Adı
|
Kurum Adı
|
Eğitim Tarihi
|
Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma
|
Genel Katılım
|
2017
|
İhracatta Finansal Riskler (Ödeme ve Teslim Şekillerinde Risk ve Maliyet Analizi)
|
Genel Katılım
|
2018
|
İhracat ve İthalatta Maliyet Unsurları ve Yönetimi
|
Türk Tuborg A.Ş.
|
2018
|
Hızlandırılmış Dış Ticaret Uzmanlığı
|
Genel Katılım
|
2018
|